Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Muzyka

Kadisz bez słów

Recenzja płyty: Mirga Gražinytė-Tyla, Gidon Kremer, City of Birmingham Symphony Orchestra, Kremerata Baltica, „Weinberg Symphonies Nos. 2 & 21”

materiały prasowe
Dwupłytowy album zawiera dwa różne światy.

Po raz pierwszy utwory Mieczysława Weinberga ukazały się na płycie prestiżowej niemieckiej wytwórni. A zarazem jest to debiut w tej firmie młodej litewskiej dyrygentki, kierującej już przez drugą kadencję City of Birmingham Symphony Orchestra – to pierwsza kobieta tej specjalności, która podpisała z DG kontrakt. Ważny też jest tu udział wielkiego skrzypka Gidona Kremera, który w tym roku pełni funkcję rezydenta przy tej orkiestrze; od razu zasugerował dyrygentce wykonanie dzieł Weinberga, których od kilku lat jest wielkim orędownikiem. Dwupłytowy album zawiera dwa różne światy. Na pierwszej z płyt Kremer ze swym zespołem Kremerata Baltica gra II Symfonię na orkiestrę kameralną z 1946 r., przedstawiającą bardzo intymny muzyczny krajobraz. 

Mirga Gražinytė-Tyla, Gidon Kremer, City of Birmingham Symphony Orchestra, Kremerata Baltica, Weinberg Symphonies Nos. 2 & 21, Deutsche Grammophon

Polityka 20.2019 (3210) z dnia 14.05.2019; Afisz. Premiery; s. 79
Oryginalny tytuł tekstu: "Kadisz bez słów"
Reklama