Moniuszko bliższy swojej epoce
Recenzja płyty: „Stanisław Moniuszko. Requiem Aeternam”
4 kwietnia 2023
Moniuszko – to dla nas opery, czasem także „Śpiewniki domowe”. Był on jednak autorem wielu dzieł w innych gatunkach, w tym muzyki religijnej, ukazującej inne, niezwykle intymne jego oblicze.
Moniuszko – to dla nas opery, czasem także „Śpiewniki domowe”. Był on jednak autorem wielu dzieł w innych gatunkach, w tym muzyki religijnej, ukazującej inne, niezwykle intymne jego oblicze. Ta płyta, będąca pokłosiem programu MONIUSZKO_150 (z okazji 150-lecia śmierci kompozytora), prowadzonego przez organistę, dyrygenta i muzykologa Andrzeja Szadejkę we współpracy z różnymi instytucjami w Polsce, Litwie i Niemczech, przedstawia te dzieła po raz pierwszy na instrumentach historycznych, z użyciem praktyk wykonawczych epoki.
Goldberg Baroque Ensemble, Gellert Ensemble, dyr. Andrzej Szadejko, Stanisław Moniuszko. Requiem Aeternam, MDG
Polityka
15.2023
(3409) z dnia 04.04.2023;
Afisz. Premiery;
s. 83
Oryginalny tytuł tekstu: "Moniuszko bliższy swojej epoce"