Muzyka

Powrót do Nashville

Recenzja płyty: Bonnie „Prince” Billy, „The Purple Bird”

materiały prasowe
Historia zatacza koło, i to w najlepszym możliwym stylu.

Jak nam przypomniał film „Kompletnie nieznany”, Bob Dylan zadał scenie folkowej cios, chwytając za gitarę elektryczną. Scena ta wróciła z pełną mocą w ostatnim ćwierćwieczu. Jedną z ważniejszych postaci tego odrodzenia jest pochodzący z Kentucky wokalista i autor piosenek Will Oldham, lepiej znany pod scenicznym pseudonimem Bonnie „Prince” Billy. Zaprezentował folk w wersji współczesnej, dość surowej, nierzadko wchodzący w estetykę country, zawsze jednak autorski, nieco gorzki, pozbawiony kowbojskich gestów i popowych umizgów.

Bonnie „Prince” Billy, The Purple Bird, Domino

Polityka 6.2025 (3501) z dnia 04.02.2025; Afisz. Premiery; s. 75
Oryginalny tytuł tekstu: "Powrót do Nashville"
Reklama