Aktorka, dramatopisarka i reżyserka. „Olśniewająco wszechstronny talent, jaki wykwitł nam na teatralnej glebie” – pisze Jacek Sieradzki w nominacji. Sama postrzega teatr jako „miejsce szalenie demokratyczne”: „Teatr rodzi się z buntu, z ciekawości, chęci zrozumienia, wtargnięcia w obcą przestrzeń, zbadania jej. (…) Jeśli teatr nie porusza, nie budzi egzystencjalnego niepokoju, jest zły” – tłumaczyła we wrocławskiej „Gazecie Wyborczej”. Jest autorką dziewięciu sztuk, krytycy doceniają ich różnorodność stylistyczną. Dramat „Słabi – ilustrowany banał teatralny”, za który dwa lata temu otrzymała prestiżową Gdyńską Nagrodę Dramaturgiczną, jest szkicowanym delikatną kreską portretem bezsilności i bezradności w obliczu wyzwań codzienności.
„Dzielni chłopcy” to z kolei ostry wizerunek subkultury kibicowskiej. Zaś tegoroczne „Wyzwolenia” to parafraza dzieła Wyspiańskiego, w której współczesną Polskę symbolizuje ciasne, ciemne mieszkanie gdzieś w bloku. Spektakl na macierzystej scenie Drab, w Teatrze im. Modrzejewskiej w Legnicy, wyreżyserował Piotr Cieplak, a sama autorka brawurowo zagrała w nim Kobietę Obsadzoną Jako Konrad. „Magda Drab zadaje w swoich »Wyzwoleniach« proste pytanie: kim jesteś?, ale nie znajduje dla niego łatwej odpowiedzi, czym trafia w sedno problemu tożsamości współczesnego Polaka, człowieka, mężczyzny, kobiety” – pisze Wojciech Majcherek. A Kalina Zalewska dodaje: „»Wyzwolenia« dowodzą, że Drab po zdobyciu kilku nagród nie wpadła w samouwielbienie, tylko potraktowała to jako zachętę do dalszej pracy i rozwoju, sięgając po zadanie naprawdę ambitne i odnosząc zwycięstwo”.
Urodzona w 1990 r.