Teatr

Poruszeni

Recenzja spektaklu: „Bieguni”, reż. Michał Zadara

„Bieguni”, reż. Michał Zadara „Bieguni”, reż. Michał Zadara Krzysztof Bieliński
Całość bywa przytłaczająca i nużąca, co wzmacnia często stosowana przez bohaterów literacka, trzecioosobowa narracja.

Michał Zadara przed premierą zapowiadał, że coś z każdego ze 116 będących odrębnymi opowieściami rozdziałów nagrodzonej Nike i Międzynarodowym Bookerem powieści Olgi Tokarczuk pojawi się na scenie i odnajdowanie tych odniesień pewnie jest gratką dla fanów dzieła noblistki. Ci, którzy książki nie znają, zobaczą mozaikę historii, w których na przemian pojawia się ruch i próby jego zatrzymania, jako reakcje na przypadkowość losu, życia, świata; bieg i słoje z życiem unieruchomionym w formalinie. Tokarczuk i Zadara w migawkach chwytają kolejnych bohaterów i czasy.

Olga Tokarczuk, Bieguni, reż. Michał Zadara, Teatr Powszechny w Warszawie i Łaźnia Nowa w Krakowie, vod.powszechny.com

Polityka 7.2021 (3299) z dnia 09.02.2021; Afisz. Premiery; s. 63
Oryginalny tytuł tekstu: "Poruszeni"
Reklama

Czytaj także

Kraj

Fundusz Odbudowy. Po co lewicy romans z PiS?

Inicjatywa i sprawczość. Na dźwięk tych słów politycy polskiej opozycji tracą rozum. Nie tylko lewicy zresztą.

Łukasz Lipiński
27.04.2021