Teatr

Poruszeni

Recenzja spektaklu: „Bieguni”, reż. Michał Zadara

„Bieguni”, reż. Michał Zadara „Bieguni”, reż. Michał Zadara Krzysztof Bieliński
Całość bywa przytłaczająca i nużąca, co wzmacnia często stosowana przez bohaterów literacka, trzecioosobowa narracja.

Michał Zadara przed premierą zapowiadał, że coś z każdego ze 116 będących odrębnymi opowieściami rozdziałów nagrodzonej Nike i Międzynarodowym Bookerem powieści Olgi Tokarczuk pojawi się na scenie i odnajdowanie tych odniesień pewnie jest gratką dla fanów dzieła noblistki. Ci, którzy książki nie znają, zobaczą mozaikę historii, w których na przemian pojawia się ruch i próby jego zatrzymania, jako reakcje na przypadkowość losu, życia, świata; bieg i słoje z życiem unieruchomionym w formalinie. Tokarczuk i Zadara w migawkach chwytają kolejnych bohaterów i czasy.

Olga Tokarczuk, Bieguni, reż. Michał Zadara, Teatr Powszechny w Warszawie i Łaźnia Nowa w Krakowie, vod.powszechny.com

Polityka 7.2021 (3299) z dnia 09.02.2021; Afisz. Premiery; s. 63
Oryginalny tytuł tekstu: "Poruszeni"
Reklama

Czytaj także

Społeczeństwo

Szamani i inni szatani. Polska religijność zabobonna

Magiczna, zabobonna religijność staje się coraz bardziej powszechna w polskim Kościele. A pandemia jeszcze nasiliła te tendencje.

Joanna Podgórska
21.07.2021