Teatr

Wyciąg z Oniegina

Recenzja spektaklu: „Eugeniusz i Tatiana – Zakręt”, reż. Pia Partum

„Eugeniusz i Tatiana – Zakręt”, reż. Pia Partum „Eugeniusz i Tatiana – Zakręt”, reż. Pia Partum Piotr Nykowski
Ciekawy pomysł na czas pandemii.

„Eugeniusz Oniegin” Czajkowskiego to w oryginale duża, trzyaktowa opera. W Szczecinie stała się kameralnym dramatem z jedną przerwą, trwającym w sumie godzinę. Zamiast pałaców i balów jest zakręt na szosie, przy którym stoją dwa samochody, a nad nimi ekran wyświetlający ruchomy krajobraz. Tu rozgrywa się cała akcja – bohaterowie przychodzą i odchodzą, zakręt staje się symbolem. 

Piotr Czajkowski, opr. John Longstaff i Pia Partum, Eugeniusz i Tatiana – Zakręt, reż. Pia Partum, Opera na Zamku w Szczecinie

Polityka 12.2021 (3304) z dnia 16.03.2021; Afisz. Premiery; s. 73
Oryginalny tytuł tekstu: "Wyciąg z Oniegina"
Reklama

Czytaj także

Społeczeństwo

Szamani i inni szatani. Polska religijność zabobonna

Magiczna, zabobonna religijność staje się coraz bardziej powszechna w polskim Kościele. A pandemia jeszcze nasiliła te tendencje.

Joanna Podgórska
21.07.2021