Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Teatr

Pieta osobista

Recenzja spektaklu: „W maju się nie umiera. Historia Barbary Sadowskiej”, reż. Anna Gryszkówna

„W maju się nie umiera. Historia Barbary Sadowskiej”, reż. Anna Gryszkówna „W maju się nie umiera. Historia Barbary Sadowskiej”, reż. Anna Gryszkówna Magda Hueckel
Przepiórska jest w tej roli bezkompromisowa, taka jak w życiu była jej bohaterka.

Najpierw była nagrodzona Nike książka reporterska Cezarego Łazarewicza „Żeby nie było śladów”, przywołująca sprawę śmiertelnego pobicia 18-letniego Grzegorza Przemyka w maju 1983 r. przez milicjantów na warszawskiej Starówce. Zanim została zekranizowana przez Jana P. Matuszyńskiego dwa lata temu, w stołecznym Teatrze Polonia powstał spektakl, ze scenariuszem Piotra Rowickiego i w reż. Piotra Ratajczaka, poruszający także dlatego, że mocno rymował się z rzeczywistością, z ówczesnymi atakami PiS na środowisko lekarskie. Matkę Przemyka, poetkę i opozycjonistkę Barbarę Sadowską zagrała w nim Agnieszka Przepiórska. Aktorka, która specjalizuje się w monodramach, w których portretuje rzeczywiste kobiety, na bohaterki wybierając postacie silne, utalentowane, nieszablonowe i poddawane dramatycznym próbom.

Piotr Rowicki, W maju się nie umiera. Historia Barbary Sadowskiej, reż. Anna Gryszkówna, Dom Spotkań z Historią w Warszawie

Polityka 24.2023 (3417) z dnia 05.06.2023; Afisz. Premiery; s. 77
Oryginalny tytuł tekstu: "Pieta osobista"

Oferta na pierwszy rok:

4 zł/tydzień

SUBSKRYBUJ
Reklama