Oferta na pierwszy rok:

4 zł/tydzień

SUBSKRYBUJ
Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 24,99 zł!

Subskrybuj
Teatr

Kolorowa Baba Jaga

Recenzja spektaklu: „Jaś i Małgosia”, reż. Natalia Babińska, kier. muzyczne Rafał Janiak

„Jaś i Małgosia”, reż. Natalia Babińska, kier. muzyczne Rafał Janiak „Jaś i Małgosia”, reż. Natalia Babińska, kier. muzyczne Rafał Janiak Joanna Miklaszewska
Spektakl zostanie pokazany w lipcu gościnnie w Operze Bałtyckiej w ramach Baltic Opera Festival.

‚‚Jaś i Małgosia” to repertuar dla dzieci – niegdyś żelazny, w ostatnich dekadach w Polsce nieco zapomniany. Baśń braci Grimm, gdzie np. „dziewczynki są od sprzątania, a chłopcy nie”, staje się coraz bardziej anachroniczna. Ale za to dzielniejsza okazuje się tu Małgosia, która ratuje Jasia i siebie z rąk Baby Jagi. Inaczej niż tradycyjnie w spektaklu Natalii Babińskiej – z atrakcyjną stroną wizualną autorstwa Diany Marszałek – Baba Jaga nie jest odpychająca, lecz ubrana bardzo kolorowo, chatkę zaś oblepiają nie pierniki, lecz barwne donuty.

Engelbert Humperdinck, Jaś i Małgosia, reż. Natalia Babińska, kier. muzyczne Rafał Janiak, Teatr Wielki w Łodzi

Polityka 25.2024 (3468) z dnia 11.06.2024; Afisz. Premiery; s. 67
Oryginalny tytuł tekstu: "Kolorowa Baba Jaga"
Reklama