Twoja „Polityka”. Jest nam po drodze. Każdego dnia.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 11,90 zł!

Subskrybuj
Teatr

Hoffmannów dwóch

Opowieści Hoffmanna” Jacquesa Offenbacha w dwa tygodnie po premierze w Operze Narodowej zawitały na deski łódzkiego Teatru Wielkiego w reżyserii Giorgia Madii, dawnego tancerza zespołu Béjarta. Ten spektakl również jest uwspółcześniony, ale wizualnie nie tak ponury jak warszawski dzięki wyrafinowanej scenografii Brunona Schwengla. Tu skorzystano wyłącznie z polskich wykonawców. Mamy więc przegląd czołowych solistek tej sceny (najlepsze są Dorota Wójcik jako Antonia i Bernardetta Grabias jako Niklaus). Kłopot był jednak z rolą główną. Obaj tenorzy zachorowali, na premierę w ostatniej chwili sprowadzono Pawła Wundera, który nie znał reżyserii, więc śpiewał z boku z proscenium, podczas gdy sam reżyser odgrywał Hoffmanna na scenie. Ten zabieg nawet się bronił: wyglądało to, jakby bohater dystansował się od własnej przeszłości, o której opowiada.

Dorota Szwarcman

Reklama

Czytaj także

Społeczeństwo

Pociąg do jumy. Co Polacy kradną w pracy?

Zdarzyło ci się zabrać z pracy do domu papier do drukarki, kawę, może coś większego? Tak? Cofnij: nie zabrać – lecz ukraść.

Bianka Mikołajewska, [współpr.] Marta Mazuś
28.09.2011
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną