Osoby czytające wydania polityki

„Polityka”. Największy tygodnik w Polsce.

Wiarygodność w czasach niepewności.

Subskrybuj z rabatem
Wystawy

Tajemnicze potrzeby

Recenzja wystawy: Magdalena Abakanowicz, "Abakanowicz"

Zachęcamy do zwiedzenia monumentalnej wystawy artystki, otwartej w 80 rocznicę jej urodzin (gratulujemy!!!)

Im bardziej sztuka jest przepojona energią, tym trwalszy pozostawia ślad w psychice oglądających”. „Sztuka powstaje z tajemniczych potrzeb. Dopiero później dorabia się do niej wytłumaczenie”. To dwie z rozlicznych refleksji naszej wybitnej rzeźbiarki Magdaleny Abakanowicz. I obie mogą nam pomóc w zwiedzaniu monumentalnej wystawy artystki, otwartej w 80 rocznicę jej urodzin (gratulujemy!!!).

Abakanowicz wystawia w Polsce rzadko; w Krakowie mamy okazję obejrzeć w skondensowaniu jej niemal całą drogę artystyczną. Od jednego z abakanów – rzeźb z tkanin wykonywanych w latach 60., które przyniosły jej międzynarodowe uznanie, przez prace z cyklu „Plecy”, „Embriologia” czy „Twarze”. Wystawa skrótowo, ale wyraźnie pokazuje to, co w sztuce Abakanowicz najważniejsze i najbardziej oryginalne.

Nie tylko możemy przypomnieć sobie niektóre z najważniejszych w dorobku artystki prac, ale także odkryć, że dzięki oddaleniu od artystycznych mód i trendów zachowują one nieprzemijającą, uniwersalistyczną jakość.

Abakanowicz, Muzeum Narodowe w Krakowie, wystawa czynna do 29 sierpnia

 

Polityka 25.2010 (2761) z dnia 19.06.2010; Kultura; s. 46
Oryginalny tytuł tekstu: "Tajemnicze potrzeby"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Ja My Oni

Jak dotować dorosłe dzieci? Pięć przykazań

Pięć przykazań dla rodziców, którzy chcą i mogą wesprzeć dorosłe dzieci (i dla dzieci, które wsparcie przyjmują).

Anna Dąbrowska
03.02.2015
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną