Wystawy

Powiększenie z Powiększenia

Recenzja wystawy: „Znikać by istnieć”

Vera Lehndorff, Holger Trülzsch / materiały prasowe
Oto modelka, która ciałem ma podkreślać walory kostiumu, tu odwraca rolę, a kostium (w tym przypadku – głównie farby) mają to ciało maskować, czynić niemal niewidocznym.

Vera, bardziej znana jako Veruschka, to modelka bardzo popularna w latach 60. XX w., której legendę wydatnie wzmocniła rola w „Powiększeniu” Antonioniego, gdzie zagrała samą siebie. A także niezwykły życiorys – niemal gotowy scenariusz filmowy. Sama rola „wieszaka na ubrania” jej nie wystarczała. Przełomowe dla dalszych poczynań okazało się spotkanie z niemieckim fotografem Hoglerem Trülzschem i blisko 40-letnia współpraca tej dwójki. Zaś efektem owej współpracy – kilka cykli niezwykłych zdjęć, wykorzystujących ten sam zaskakujący, coraz bardziej rozwijany i doskonalony artystyczny patent: malowania ciała modelki tak, by maksymalnie wtapiała się w tło.

Vera Lehndorff, Hogler Trülzsch, Znikać by istnieć, Spectra Art Space, Warszawa, do 30 listopada

 

Polityka 39.2014 (2977) z dnia 23.09.2014; Afisz. Premiery; s. 75
Oryginalny tytuł tekstu: "Powiększenie z Powiększenia"
Reklama