Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Wystawy

Hołd dla krytyka

Recenzja wystawy „Sztuka według polityki”

„Empatia Przewodniczącego Mao do narodu i vice versa” Jarosława Kozłowskiego „Empatia Przewodniczącego Mao do narodu i vice versa” Jarosława Kozłowskiego Jarosław Kozłowski / materiały prasowe
Widz ma szansę na przejrzenie zgromadzonego okazałego dorobku profesora Piotra Piotrowskiego.

To wystawa, której bohaterami są artyści i ich krytyk. Konkretny, niedawno zmarły prof. Piotr Piotrowski. Były dyrektor Muzeum Narodowego w Warszawie. Jeden z najbardziej niestrudzonych teoretyków walczących w ostatnich dekadach w Polsce o dobre imię sztuki krytycznej, niepokornej, zaangażowanej. W rewanżu i w hołdzie dla jego zasług głos zabrali teraz artyści. Jest ich tylko czwórka, ale wybrana niezwykle starannie; ich karierze Piotrowski przyglądał się bardzo uważnie, często o nich pisał, poddawał analizie ich prace, przygotowywał wstępy do katalogów ich wystaw. Można powiedzieć, że są to pionierzy i już klasycy sztuki krytycznej. Starannie wybrano też dzieła. Największą atrakcją ekspozycji pozostaje niewątpliwie monumentalna i rzadko pokazywana instalacja fotograficzna „Od Syberii do Cyberii” Zofii Kulik.

Sztuka według polityki, wystawa zbiorowa, Fundacja Profile, Warszawa, do 19 września

Polityka 33.2015 (3022) z dnia 11.08.2015; Afisz. Premiery; s. 71
Oryginalny tytuł tekstu: "Hołd dla krytyka"
Reklama