Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Wystawy

Sześć rodzajów wykluczenia

Recenzja wystawy „Salon odrzuconych”

Piotr Naliwajko, Przybycie Jezusa Chrystusa do Chorzowa, 1996 r. Piotr Naliwajko, Przybycie Jezusa Chrystusa do Chorzowa, 1996 r. PGS Sopot / materiały prasowe
W wystawie bierze udział 40 artystów i 19 studentów gdańskiej ASP.

Prezentowany w PGS Sopot „Salon Odrzuconych” to wystawa przygotowana przez debiutującego w roli kuratora Piotra Sarzyńskiego (zwykle na tych kolumnach recenzującego wystawy – przyp. red.). Powiedzmy od razu – bardzo osobista. Zapewne idea długo pozostawała w głowie jej pomysłodawcy. Krytyk, uważnie obserwujący od lat polskie podwórko artystyczne, chciał nią zilustrować nieoczywistość wyborów i kryteriów oceniających artystów. Jakie mechanizmy decydują o uznaniu lub czyjejś wielkości albo przeciwnie – o zepchnięciu w artystyczny niebyt? Czy wyroki polskiego świata sztuki były sprawiedliwe?

To wystawa rewizjonistyczna, w bardzo pozytywnym sensie, bo szukająca nowych odpowiedzi na dawne pytania, również takie, których w pewnym sensie zadawać nie wypada, „no bo przecież wiadomo!”.

Salon odrzuconych, PGS Sopot, wystawa czynna do 22 maja

Polityka 18.2016 (3057) z dnia 26.04.2016; Afisz. Premiery; s. 81
Oryginalny tytuł tekstu: "Sześć rodzajów wykluczenia"
Reklama