Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Wystawy

Dom Kultury Progresywnej

Recenzja wystawy: „Dziekanka artystyczna. Fenomen kultury niezależnej 1972–1998”

Zbigniew Warpechowski, RĄSIA performance, 1981 r. Zbigniew Warpechowski, RĄSIA performance, 1981 r. TS / materiały prasowe
Potężny kawałek historii naszej kultury.

Któż się nie przewinął przez Dziekankę, tę zasłużoną dla alternatywnej kultury instytucję i 90-metrowy lokal na Krakowskim Przedmieściu? Same legendy sztuki niepokornej, niezależnej, wywołującej ferment niekiedy tylko artystyczny, ale bywało, że obyczajowy lub polityczny: Akademia Ruchu, Andrzej Partum, duet KwieKulik, Gruppa, Neue Bieriemiennost (z Mirosławem Bałką), Leon Tarasewicz, ale też – to ciekawostka – Grupa SAB z Jurkiem Owsiakiem. W Dziekance dominowały sztuki wizualne, ale odbywały się też działania parateatralne („Akademia Ruchu”), a także liczne projekty muzyczne, po części za sprawą naszej koleżanki redakcyjnej Doroty Szwarcman.

Dziekanka artystyczna. Fenomen kultury niezależnej 1972–1998, Galeria Salon Akademii ASP, Warszawa

Polityka 41.2017 (3131) z dnia 10.10.2017; Afisz. Premiery; s. 79
Oryginalny tytuł tekstu: "Dom Kultury Progresywnej"
Reklama