Piszemy o wszystkim, co ważne

Codziennie coś nowego. Bądź w centrum wydarzeń.

Subskrybuj
Wystawy

Kreatywne muzealnictwo

Recenzja wystawy: „Portret młodzieńca. W poszukiwaniu zaginionego arcydzieła Rafaela”

„Portret młodzieńca”, Rafael Santi „Portret młodzieńca”, Rafael Santi Muzeum Narodowe w Warszawie
Była już wystawa Leonarda da Vinci bez Leonarda i tę osobliwą tradycję konsekwentnie kontynuuje dyrektor Jerzy Miziołek, fundując nam tym razem Rafaela bez Rafaela.

Była już wystawa Leonarda da Vinci bez Leonarda i tę osobliwą tradycję konsekwentnie kontynuuje dyrektor Jerzy Miziołek, fundując nam tym razem Rafaela bez Rafaela. Pretekstem dla wystawy jest tytułowy obraz z kolekcji Czartoryskich, którego od czasów II wojny światowej nikt na oczy nie widział. Jak zatem zrobić muzealną wystawę o jednym obrazie bez tego obrazu? Podtytuł wystawy sugeruje wątek detektywistyczny. Do tego trzeba by jednak tyleż bezkompromisowo, co i bezskutecznie poszukującej zagrabionych dzieł sztuki Magdaleny Ogórek, której tu brakuje. Skoro jednak istnieje kreatywna księgowość, musi też występować w przyrodzie kreatywne muzealnictwo. I oto możemy je podziwiać w pełnym rozkwicie. 

„Portret młodzieńca”. W poszukiwaniu zaginionego arcydzieła Rafaela, Muzeum Narodowe w Warszawie, do 19 stycznia 2020 r.

Polityka 48.2019 (3238) z dnia 26.11.2019; Afisz. Premiery; s. 79
Oryginalny tytuł tekstu: "Kreatywne muzealnictwo"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Dołączam

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >