Wystawy

Drugie życie

Recenzja wystawy: „Knaf’s Not Dead”

Bez tytułu, 2010 r. Bez tytułu, 2010 r. PGS/Fotografie/fotobank.pl / materiały prasowe
Wnioski płynące z całej ekspozycji są raczej cierpkie, a galerię opuszcza się w nomen omen grobowym nastroju.

Sopocka wystawa jest pierwszym dużym pokazem twórczości współtwórcy legendarnej formacji Koło Klipsa Leszka Knaflewskiego od czasu jego przedwczesnej śmierci we wrześniu 2014 r. W świetnej aranżacji zaprezentowano kilkadziesiąt prac z bogatego dorobku „Knafa”. Można obejrzeć m.in. twórczość rysunkową, wideo-art, jak i kolaż, będące w znacznej mierze krytycznym komentarzem do zjawisk ideologizacji czy komercjalizacji życia. Pomimo upływu lat jego prace nie tylko nie straciły, ale wręcz nabierają aktualności w obecnych (dość ponurych) czasach. Na uwagę zasługują zwłaszcza dzieła, w których Knaflewski dokonuje krytyki klerykalizmu, na czele z instalacją „Catolic-Cola” albo lightboxem z cyklu „Killing Me Softly”, gdzie postać w koloratce zamiast zębów ma... perły.

Knaf’s Not Dead, Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie, do 8 marca

Polityka 7.2020 (3248) z dnia 11.02.2020; Afisz. Premiery; s. 75
Oryginalny tytuł tekstu: "Drugie życie"

Czytaj także

Społeczeństwo

Lekarka: Polska odwróciła się od pacjentek

„Osoby, które argumentują ten wyrok troską o życie i rodzinę, kradną czas kobietom. Decyzja trybunału sprawi, że te z nich, które chciały być matkami, nigdy nimi nie będą. A nas stawia w sytuacji nieetycznej” – mówi Kaja Filaczyńska, inicjatorka listu otwartego do TK, pod którym podpisało się niemal tysiąc lekarek i lekarzy.

Mateusz Witczak
23.10.2020