Polscy galerzyści mają spory ból głowy: co robić, by w warunkach sanitarnych ograniczeń nie przenosić wszystkiego do sieci, ale nadal dawać możliwość kontaktu odbiorców ze sztuką w realu? Ciekawy pomysł zaproponowała Fundacja Artystyczna Podróż Hestii. Otóż wszystkich finalistów ostatniej edycji swojej nagrody zaprosiła do przygotowania artystycznych instalacji site specific, czyli przygotowanych specjalnie z myślą o konkretnym miejscu. Zdecydowano się na witryny sklepowe, czyli miejsca, które na co dzień ze sztuką mają niewiele wspólnego, ale naturalnie przyciągają uwagę przechodniów. Są wśród nich sklepy, kawiarnie, księgarnie, punkty usługowe, salony optyczne, a nawet dom mody ślubnej i piekarnia. Od Szczecina po Rzeszów i od Białegostoku po Wrocław. Są na liście miasta duże, ale i mniejsze, jak Żyrardów lub Tarnów.
Projekt OKNO, działanie zbiorowe, różne lokalizacje w 14 miastach, do 24 stycznia 2021 r.