Wystawy

Odlotowe witryny sklepowe

Recenzja wystawy: „Projekt OKNO”

Maja Janczar / materiały prasowe
Estetyczny oddech od wszechobecnych przesłodzonych bombek, świętych mikołajów, choinek i śniegu z waty.

Polscy galerzyści mają spory ból głowy: co robić, by w warunkach sanitarnych ograniczeń nie przenosić wszystkiego do sieci, ale nadal dawać możliwość kontaktu odbiorców ze sztuką w realu? Ciekawy pomysł zaproponowała Fundacja Artystyczna Podróż Hestii. Otóż wszystkich finalistów ostatniej edycji swojej nagrody zaprosiła do przygotowania artystycznych instalacji site specific, czyli przygotowanych specjalnie z myślą o konkretnym miejscu. Zdecydowano się na witryny sklepowe, czyli miejsca, które na co dzień ze sztuką mają niewiele wspólnego, ale naturalnie przyciągają uwagę przechodniów. Są wśród nich sklepy, kawiarnie, księgarnie, punkty usługowe, salony optyczne, a nawet dom mody ślubnej i piekarnia. Od Szczecina po Rzeszów i od Białegostoku po Wrocław. Są na liście miasta duże, ale i mniejsze, jak Żyrardów lub Tarnów.

Projekt OKNO, działanie zbiorowe, różne lokalizacje w 14 miastach, do 24 stycznia 2021 r.

Polityka 50.2020 (3291) z dnia 08.12.2020; Afisz. Premiery; s. 75
Oryginalny tytuł tekstu: "Odlotowe witryny sklepowe"

Czytaj także

Kultura

Wojewódzki z Matą o „Patointeligencji” i „Patoreakcji”

Mata, autor „Patointeligencji”, który właśnie opublikował nowy utwór z równie mocnym tekstem: – Społeczną rolą artysty czasami jest wystawienie się na strzał. Ja się czuję z tym dobrze, to zamieszanie czemuś służy.

Kuba Wojewódzki
03.04.2021