Wystawy

Rocznicowo

Recenzja wystawy: „Czterdzieści”

Obraz Macieja Świeszewskiego. Obraz Macieja Świeszewskiego. Wojciech Woźniak
Liczba 40 zdominowała tę wystawę – w tym przypadku punktem wyjścia była rocznica ogłoszenia stanu wojennego w Polsce.

Liczba 40 zdominowała tę wystawę – w tym przypadku punktem wyjścia była rocznica ogłoszenia stanu wojennego w Polsce. Zaproszono 40 artystów, a każdego poproszono o namalowanie obrazu o rozmiarach 40x40 cm. Autorzy to wyłącznie profesorowie uczelni artystycznych (w tym paru rektorów), w większości pamiętający z autopsji czasy pierwszej Solidarności, czołgi na ulicach i czas represji. Czy czas osłabił ich wspomnienia i emocje czy raczej je wzmocnił? Różnie z tym bywa. Przy kilku pracach można odnieść wrażenie, że powstały cztery dekady temu, tak wiele w nich wzburzenia (Michał K. Jędrzejewski, Jacek Wojciechowski, Krzysztof Skarbek).

Czterdzieści, wystawa zbiorowa, Muzeum Okręgowe w Bydgoszczy, do 6 lutego

Polityka 3.2022 (3346) z dnia 11.01.2022; Afisz. Premiery; s. 69
Oryginalny tytuł tekstu: "Rocznicowo"
Reklama

Czytaj także

Kraj

Guru strategii i willa na Żoliborzu

Jacek Bartosiak to prawnik i popularny w PiS geopolityk amator. Głosi nieufność wobec Zachodu, twierdzi, że Polska bez pomocy NATO może wygrać z Rosją. Jego kancelaria adwokacka przez siedem lat działała w domu żony Rogera de Bazelaire. To były dyrektor finansowy kremlowskiego oligarchy Michaiła Fridmana.

Tomasz Piątek
17.01.2022