Piszemy o wszystkim, co ważne

Codziennie coś nowego. Bądź w centrum wydarzeń.

Subskrybuj
Wystawy

Sztuka z kontekstem

Recenzja wystawy: „Jarosław Modzelewski, Kraj nad Wisłą”

CSW
Jako żywo powracają spory, które tak burzliwie przerabiano już w czasach PRL, a szczególnie w stanie wojennym.

Wystawa ma dwa istotne, choć będące wobec siebie na kolizyjnym kursie wymiary. Pierwszy – artystyczny. To ciekawa ekspozycja, bo Jarosław Modzelewski jest dobrym, a momentami wybitnym malarzem. Starannie wybrano prezentowane prace, w większości pochodzące z wcześniejszych etapów jego twórczości. Trochę to retrospektywa, choć taka w wersji skróconej, a trochę wystawa problemowa, choć momentami budowana wedle dość dziwacznych wątków. Nawiasem mówiąc, właśnie otwarto w stolicy kolejną sporą monograficzną wystawę artysty – w Galerii Opera. Warszawa ma więc festiwal Modzelewskiego.

Jarosław Modzelewski, Kraj nad Wisłą, U-jazdowski, Warszawa, do 24 kwietnia

Polityka 6.2022 (3349) z dnia 01.02.2022; Afisz. Premiery; s. 75
Oryginalny tytuł tekstu: "Sztuka z kontekstem"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Dołączam

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >