Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Wystawy

Patrząc

Recenzja wystawy: „Widzialność”

Agnieszka Apoznańska, „Z podniesioną spódnicą”, 2022 r. Agnieszka Apoznańska, „Z podniesioną spódnicą”, 2022 r. materiały prasowe
Niekiedy to artysta gra z nami w interpretacyjnego kotka i myszkę, ale widz też potrafi zaskoczyć go siłą swojej wyobraźni. I o tym mniej więcej traktuje ta wystawa.

Przez meandry widzialności w malarstwie kuratorzy prowadzą nas, korzystając przede wszystkim z bogactwa dorobku najciekawszych artystów pokolenia młodego (m.in. Baśnik, Pałucha, Apoznańska, Kokosiński, Polaczek) i średniego (Huculak, Moskowczenko), by zakończyć nestorem i mistrzem polskiej abstrakcji – Andrzejem Gieragą. Wystawę przygotowano w ramach stworzonego przez Olgę Tokarczuk festiwalu Góry Literatury, który z edycji na edycję coraz śmielej otwiera się także na film, muzykę i sztukę. A zrealizowano w nowej, demonstracyjnie industrialnej przestrzeni przekształconej w galerię z dawnej fabryki… tkanin dekoracyjnych.

Widzialność, wystawa zbiorowa, Nowa Art Space, Nowa Ruda, do 15 sierpnia

Polityka 31.2022 (3374) z dnia 26.07.2022; Afisz. Premiery; s. 71
Oryginalny tytuł tekstu: "Patrząc"
Reklama