Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Wystawy

Romantyk i pesymistka

Recenzja wystawy: „Infixus”

Marta Antoniak, Memory Ark II, 2022 r (od lewej). Robert Kuśmirowski, Bez tytułu (autoportret), 2022 r. Marta Antoniak, Memory Ark II, 2022 r (od lewej). Robert Kuśmirowski, Bez tytułu (autoportret), 2022 r. HOS Gallery
To zderzenie dwóch artystycznych światów groziło nieporozumieniem, a wyszło intrygująco i wciągająco.

Zaproszonych na wystawę artystów sporo dzieli: wiek, środki artystycznego wyrazu, stosowany warsztat. Ale łączy coś ważnego: skłonność do grzebania w historycznych artefaktach. U Kuśmirowskiego to połączenie zbieractwa rodem z pchlich targów z doprowadzonym do perfekcji fałszowaniem przeszłości. Podrabianiem świadectw, biletów komunikacji, znaczków, zapałczanych etykiet, ale też całych fikcyjno-prawdziwych przestrzeni. U Antoniak zaś – korzystanie z banalnej popkulturowej papki ostatnich dekad, plastikowych drobiazgów ukrytych w kinder-niespodziankach i wypatrzonych na odpustowych straganach chińskich zabawek, które poddaje totalnej obróbce: stapia, łączy, zalewa żywicą, przemalowuje, odkształca.

Infixus. Marta Antoniak, Robert Kuśmirowski, HOS Gallery, do 17 września

Polityka 34.2022 (3377) z dnia 16.08.2022; Afisz. Premiery; s. 73
Oryginalny tytuł tekstu: "Romantyk i pesymistka"
Reklama