Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Wystawy

Bułhak, Hartwig i reszta

Recenzja wystawy: „Fotografika. Fotografia artystyczna w Polsce 1927–1978”

Dorota Marta/MuFo
Najpierw nowa dyrekcja, później nowa siedziba i krakowska placówka przeżywa drugą młodość.

Najpierw nowa dyrekcja, później nowa siedziba i krakowska placówka przeżywa drugą młodość. Tym razem dwóch doświadczonych kuratorów (Łukasz Gorczyca i Adam Mazur) prowadzi widza ścieżką polskiej fotografii artystycznej. 150 zaprezentowanych prac to z jednej strony sporo, z drugiej jednak wymagało wielu bolesnych decyzji, z czego zrezygnować, a co ograniczyć. Bo trzeba przyznać, że owa tytułowa „fotografika” to temat pojemny i z długą tradycją (właśnie w otwierającym wystawę 1927 r. został użyty ów termin po raz pierwszy). Wystawie patronuje dwóch mistrzów artystycznych kadrów: Jan Bułhak oraz Edward Hartwig. A poza nimi kilkudziesięciu innych twórców o różnym rodowodzie, także tym z awangardowej sztuki (Robakowski, Natalia LL, Beksiński). Wędrujących w różnych kierunkach, od fotografii neorealistycznej przez abstrakcyjną, surrealistyczną po impresyjną.

Fotografika. Fotografia artystyczna w Polsce 1927–1978, Muzeum Fotografii MuFo w Krakowie, do 7 maja 2023 r.

Polityka 3.2023 (3397) z dnia 10.01.2023; Afisz. Premiery; s. 78
Oryginalny tytuł tekstu: "Bułhak, Hartwig i reszta"
Reklama