Krajobrazy i sytuacje z życia codziennego wsi oglądamy tu nie w szarzyźnie, ale w jaskrawych i wyrazistych kolorach.
Kilkanaście lat temu miejsce dla street artu widziano wyłącznie na ulicach. Dziś wystawa Sainera, czyli Przemysława Blejzyka – jednego z najciekawszych reprezentantów street artu w Polsce (którego grafikę znamy też z okładki tegorocznej płyty polskiego EABS i pakistańskiego Jaubi) – dziwić nie powinna. Wykonane z rozmachem malarskie prace, które znalazły się na wystawie, były też na ścianach bloków w Polsce i za granicą. Figuratywne, wielkoformatowe malarstwo łączy w sobie quasi-cyfrowe formy, elementy komiksu, graffiti i naturalizmu, a wystawa zaskakuje barwą, kompozycją i rytmem malarstwa, ale i uruchamia wyobraźnię.
SAINER. KOL∞R, Muzeum Narodowe w Gdańsku – Oddział Sztuki Nowoczesnej w Pałacu Opatów, do 22 października
Polityka
34.2023
(3427) z dnia 14.08.2023;
Afisz. Premiery;
s. 77
Oryginalny tytuł tekstu: "Wieś abstrakcyjna"