Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Wystawy

Wieś abstrakcyjna

Recenzja wystawy: „SAINER. KOL∞R”

materiały prasowe
Krajobrazy i sytuacje z życia codziennego wsi oglądamy tu nie w szarzyźnie, ale w jaskrawych i wyrazistych kolorach.

Kilkanaście lat temu miejsce dla street artu widziano wyłącznie na ulicach. Dziś wystawa Sainera, czyli Przemysława Blejzyka – jednego z najciekawszych reprezentantów street artu w Polsce (którego grafikę znamy też z okładki tegorocznej płyty polskiego EABS i pakistańskiego Jaubi) – dziwić nie powinna. Wykonane z rozmachem malarskie prace, które znalazły się na wystawie, były też na ścianach bloków w Polsce i za granicą. Figuratywne, wielkoformatowe malarstwo łączy w sobie quasi-cyfrowe formy, elementy komiksu, graffiti i naturalizmu, a wystawa zaskakuje barwą, kompozycją i rytmem malarstwa, ale i uruchamia wyobraźnię.

SAINER. KOL∞R, Muzeum Narodowe w Gdańsku – Oddział Sztuki Nowoczesnej w Pałacu Opatów, do 22 października

Polityka 34.2023 (3427) z dnia 14.08.2023; Afisz. Premiery; s. 77
Oryginalny tytuł tekstu: "Wieś abstrakcyjna"
Reklama