Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Wystawy

Wybory twórców

Recenzja wystawy: autor zbiorowy, "Na okrągło: 1989–2009"

Na okrągło: 1989–2009

Dwudziestą rocznicę 4 czerwca obchodziliśmy na różne sposoby. Najpoważniejszym jubileuszowym przedsięwzięciem w dziedzinie sztuki okazała się wystawa zorganizowana w monumentalnej wrocławskiej Hali Stulecia, a jej tytuł odwołuje się do wszystkiego po trochu: obrad Okrągłego Stołu, owalnej architektury hali czy wreszcie mechanizmów rządzących samą polityką. Punktem wyjścia tej wystawy stał się fakt historyczny: polska rewolucja 1989 r. obyła się bez krwawych ofiar, bez typowych rewolucyjnych atrybutów, a nawet bez wyraźnego symbolicznego momentu zwrotnego, jakim np. w Niemczech było obalenie muru berlińskiego.

W ekspozycji znalazły się materiały dokumentalne (filmy, zdjęcia), ale przede wszystkim dzieła sztuki, których autorzy próbują na swój sposób diagnozować stan polskiej kultury i zbiorowej świadomości w ewolucyjnie ukształtowanej wolnej Polsce. Kurator wystawy Aneta Szyłak ma bardzo duże doświadczenie w organizowaniu tematycznych wystaw sztuki współczesnej. Nic więc dziwnego, że udało się jej zestawić ciekawy zespół prac autorstwa wielu wybitnych współczesnych twórców. Niejako symbolem wystawy jest „Tektonika” Grzegorza Klamana – intrygująca wizja symboliki Okrągłego Stołu. Poza tym ciekawe prace Zbigniewa Libery, Stanisława Dróżdża, Wilhelma Sasnala i wielu, wielu innych.

 

Polityka 28.2009 (2713) z dnia 11.07.2009; Kultura; s. 49
Oryginalny tytuł tekstu: "Wybory twórców"
Reklama

Czytaj także

null
Historia

Dlaczego tak późno? Marian Turski w 80. rocznicę wybuchu powstania w getcie warszawskim

Powstanie w warszawskim getcie wybuchło dopiero wtedy, kiedy większość blisko półmilionowego żydowskiego miasta już nie żyła, została zgładzona.

Marian Turski
19.04.2023
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną