Ludzie i style

86 cegiełek na głowę

Lego podbija świat

Kadr z filmu „Lego. Przygoda”. Kadr z filmu „Lego. Przygoda”. Warner Bros. Entertainment
Do kin wchodzi opowieść o tym, jak zwykły ludzik Lego ratuje świat. W rzeczywistości utwierdza ona hegemonię małych kolorowych klocków na rynku zabawek.
550 tys. elementów tworzy najwyższą na świecie wieżę z klocków w Legolandzie w Guenzburgu (Niemcy).Karl-Josef Hildenbrand/DPA/PAP 550 tys. elementów tworzy najwyższą na świecie wieżę z klocków w Legolandzie w Guenzburgu (Niemcy).

Brytyjska reklama telewizyjna Lego z lat 80. przedstawiała ułożoną z klocków mysz, którą dopadł kot. Gryzoń, by mu się wymknąć, przemienił się w psa, a wtedy kot przekształcił się w zionącego ogniem smoka, na co pies przeistoczył się w straż pożarną... Łatwo w tym odczytać pochwałę wyobraźni oraz nieskończonych możliwości klocków Lego, ale można też pokusić się o stwierdzenie, że to metafora zabawy w kotka i myszkę, którą ze swoimi klientami toczy każde komercyjne przedsiębiorstwo.

Polityka 5.2014 (2943) z dnia 28.01.2014; Ludzie i style; s. 94
Oryginalny tytuł tekstu: "86 cegiełek na głowę"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Subskrybuję

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >