Ludzie i style

10 najlepszych reklam z Super Bowl 2015

Emisja półminutowego klipu podczas finału rozgrywek futbolu amerykańskiego kosztowała nawet 4,5 mln dolarów. Oto najlepsze z nich.
Występ Katy Perry w przerwie finału Super Bowl.Super Bowl/FacebookWystęp Katy Perry w przerwie finału Super Bowl.

Zeszłoroczne Super Bowl obejrzało rekordowe 111,5 mln Amerykanów. W tym roku wynik był zapewne jeszcze lepszy, bo finał sezonu amerykańskiej Narodowej Ligi Futbolowej NFL z każdym rokiem zyskuje na popularności. 

Fenomenu Super Bowl nie da się wyjaśnić tylko emocjami sportowymi. Najbardziej wyczekiwanym momentem imprezy jest przerwa w meczu, podczas której na scenie występują największe gwiazdy popkultury.

W ubiegłym roku byli to Bruno Mars z Red Hot Chili Peppers. W tym roku widzów zebranych na stadionie Uniwersytetu Phoenix, a przede wszystkim tych przed telewizorami, zachwyciła Katy Perry, do której na chwilę dołączył słynny gitarzysta i wokalista Lenny Kravitz.

Trzecią wielką atrakcją są... reklamy. Specjalnie na tę okazję przygotowują je największe firmy świata. A przynajmniej najbogatsze, bo za pokazanie 30-sekundowego klipu tego wieczoru telewizja NBC życzy sobie nawet 4,5 mln dolarów. 

Na tej jednorazowej emisji kariera owych reklam się nie kończy. Przeciwnie, dopiero rozpoczynają swoją internetową karierę – w tym roku zresztą organizatorzy imprezy na żywo publikowali je na swojej stronie.

Zainteresowanie internautów klipami nie powinno dziwić. Imponujące są bowiem nie tylko budżety spotów, ale również ich obsada. W tym roku pojawili się w nich m.in. Jeff Bridges, Pierce Brosnan, Liam Neeson, Bryan Cranston (znany z serialu „Breaking Bad”), Kim Kardashian czy Lindsay Lohan. 

W niedzielny wieczór reklam tych wyemitowano ponad 60. Oto dziesięć tych, które naszym zdaniem zasługują na szczególną uwagę:

1. Mophie, „All-Powerless”:

Za sprawą tej spektakularnej reklamy nazwa kompletnie anonimowej marki Mophie w ciągu jednej nocy stała się jednym z najczęściej wyszukiwanych słów w internecie. Nasz ulubiony moment: gdy pies i jego pan zamieniają się miejscami.

2. Squarespace „Dreaming with Jeff”:

Nie ma co liczyć, że Jeff Bridges osobiście ukołysze cię do snu swoim medytacyjnym mruczeniem. Ale zawsze można sobie puścić nagranie jego głosu dzięki specjalnej aplikacji. Autorzy reklamy nawiązali tutaj do nazwy Super Bowl: słowo „bowl” oznacza miskę.

3. Nationwide, „Make Safe Happen”:

Nigdy nie nauczę się jeździć na rowerze. Mogę zapomnieć o dziewczynach. Nie będę latał i nie zwiedzę świata. Nigdy nie dorosłem. Bo zginąłem w wypadku, którego można było uniknąć. Ta reklama społeczna poruszyła część amerykańskich widzów, a resztę niebywale zirytowała – bo zepsuła humor na cały wieczór.

4. Fiat, „Blue Pill”:

Blue pill, czyli niebieska pigułka, ale bohater spotu jest czerwony. Oto krótka opowieść o miłości: mężczyzn do kobiet, kobiet do... samochodów. Szczególnie przypakowanych.

5. Coca Cola, „Make It Happy”:

Sposób na internetowych hejterów? Wlać do sieci trochę słodkiego napoju. Na wszelki wypadek wolimy nie sprawdzać komentarzy pod tą reklamą i naiwnie wierzyć, że to naprawdę działa.

6. Loctite Loctite Glue, „Positive Feelings”:

Ten klej pomoże nie tylko naprawić okulary, ale także rozkręcić imprezę. A gdyby zaszła kiedyś taka potrzeba – uratuje twoje małżeństwo przed rozpadem.

7. Nissan, „With Dad”:

Bodaj najbardziej dramatyczna z reklam wyemitowanych podczas tegorocznego Super Bowl. Opowieść o ojcu, którego łatwiej spotkać na torze wyścigowym niż w domu, a każdy jego start może być ostatnim. Ale jako że to reklama i do tego amerykańska – musi być happy end.

8. Budweiser, „Lost Dog”:

Producent piwa Budweiser słynie z miłości do zwierząt. Tym razem także postawił na słodkiego psiaka, który poszukuje swojego wielkiego – dosłownie i w przenośni – przyjaciela. Niewątpliwie sprawdził się w biedzie.

9. Clash of Clans, „Revenge”:

Jeśli Liam Neeson kojarzy się Wam głównie z rolami romantycznymi, ta jednominutówka zmieni Wasze wyobrażenia. Oto gracz o pseudonimie AngryNeeson52 obiecuje okrutną zemstę osobie, która pokonała go w grze mobilnej...

10. Always, „Like a Girl”:

Co to znaczy: biegać jak dziewczyna, rzucać jak dziewczyna, bić się jak dziewczyna? Okazuje się, że zdaniem niektórych „jak dziewczyna” to synonim „nieudolnie”. Powyższa reklama jest skróconą wersją niezwykle popularnego spotu z ubiegłego roku.

Reklama

Czytaj także

null
Kultura

Dlaczego książki drożeją, a księgarnie upadają? Na rynku dzieje się coś dziwnego

Co trzy dni znika w Polsce jedna księgarnia. Rynek wydawniczy to materiał na poczytny thriller.

Justyna Sobolewska, Aleksandra Żelazińska
18.04.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną