Architektura miejskich barier

Cel: dziel
Dlaczego nowe warszawskie przystanki mają wąskie ławki? Żeby nie spali na nich bezdomni. Architektura coraz częściej, zamiast znosić bariery, specjalnie je tworzy.
Nowa warszawska wiata przystankowa ze specjalnie zwężoną, niewygodną ławką.
Wojtek Łaski/EAST NEWS

Nowa warszawska wiata przystankowa ze specjalnie zwężoną, niewygodną ławką.

W latach 30. w Stanach Zjednoczonych odpowiedzialny za planowanie przestrzenne Robert Moses projektował drogi ekspresowe na Long Island. Nic ich na starych fotografiach nie wyróżnia. Wiadukty zostały jednak specjalnie zawieszone nisko, więc bez problemu mogły pod nimi przejechać tylko samochody osobowe, należące do wyższej klasy społecznej. Nowojorskie autobusy z biedniejszą, przeważnie czarnoskórą, ludnością musiały się kierować w weekendy na inne, publiczne plaże.

Od tego czasu, ze szczególnym nasileniem w latach 90.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj