Czy haft może być polityczny? Może

Wyszyć się
Działalność Moniki Drożyńskiej przekonuje, że haftowanie może być zajęciem rewolucyjnym. Chodzi przecież o wbijanie igły.
Kraków, 8 marca. Kobiety niosą transparent wyhaftowany przez kolektyw Złote Rączki.
Monika Drożyńska/Biuro Wystaw/Fundacja Polskiej Sztuki Nowoczesnej

Kraków, 8 marca. Kobiety niosą transparent wyhaftowany przez kolektyw Złote Rączki.

Najnowszy haft wygląda tak: girlanda jak na przyjęciach. Na każdym z trójkątów wyhaftowany fragment polskiego hymnu. Obok symbol. Pod „Jeno nasi” – falanga z kwiatkiem zamiast miecza, pod „Jeszcze Polska nie zginęła” – biedronka (czy raczej: Biedronka), przy „Będziem Polakami” – gwiazdy Dawida i księżyc z gwiazdką. Obok „Przemoc wzięła” – symbole Polski Walczącej, przy „Szablą odbierzemy” – na czarnym tle parasolka i wieszak.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj