Ludzie i style

Allegro namawia w nowym spocie, żeby wyciskać z życia jak najwięcej. Łez?

Kadr z reklamy Allegro Kadr z reklamy Allegro mat. pr.
W swojej nowej reklamie popularny serwis aukcyjny sięga po sprawdzone chwyty: emocjonalną historię i dzieci w roli aktorów.

W ostatnim półroczu Allegro wyprodukowało trzy reklamy w dość zbliżonej formule: storytellingu. Opowiadając zgrzebną, krótką historię, twórcy filmów za każdym razem odwołują się do emocji i – ewentualnie – do osobistych wspomnień każdego potencjalnego odbiorcy (i klienta). Pierwsza reklama z kilku powodów budziła tych emocji najwięcej. Po pierwsze, emitowana w okolicach świąt Bożego Narodzenia, dobrze komponowała się w klimat. Po drugie, odnosiła się do doświadczeń emigrujących Polaków i barier – językowych chociażby – z którymi mierzą się wyjeżdżający oraz ci, których musieli opuścić.

Po trzecie wreszcie – ze względu na efekt pewnej nowości. Storytelling nie jest formą, do której odbiorcy polskich reklam nawykli. Allegro przeciera szlaki, dowodząc, że reklama nie musi być nachalna, a jedynie dobrze i sprytnie opowiedziana. W nowym spocie serwis aukcyjny namawia, żeby – z jego pomocą, rzecz jasna – „wyciskać z życia jak najwięcej”.

Bohater, kilkuletni chłopiec, próbuje dorobić na wczasach, sprzedając lemoniadę. Ale ilekroć trafia się klient, lód w misce ma już płynną konstytencję. Na ciepłą lemoniadę nikt nie ma ochoty, więc chłopak stale uzupełnia zapas kostek lodu. Cały proceder zdaje się na nic, bo w upale lód natychmiast się topi. Jaka w tym rola Allegro? Okazuje się, że zasadnicza:

Film ma na YouTube już prawie pół miliona wyświetleń. Internauci piszą, że rozczula, wzrusza, przywodzi skojarzenia z dzieciństwem. Oraz że chce się go obejrzeć do końca, co w przypadku reklam nie jest takie oczywiste. Inni się śmieją: czy dzieci miały pozwolenie na handel? Czy straż miejska na to zezwala? Gdzie podziali się dorośli?

Przeważa jednak ciepły ton i uznanie dla Allegro, które ponownie podsuwa odbiorcom reklamę z nieco bardziej rozbudowanym scenariuszem niż większość polskich spotów. Co prawda za trzecim razem efekt już tak nie poraża. Ale cel marketingowy został osiągnięty: bo która inna firma może liczyć na notkę w mediach, ilekroć wyprodukuje nowy spot?

Reklama

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Społeczeństwo

Mama transpłciowego dziecka: Mój syn czuje, że w Polsce jest nikim

Nie czarujmy się, że Polki i Polacy na pstryknięcie palcami zrozumieją, co to znaczy transpłciowość. Ale Pawłowicz i Kaczyński paradoksalnie przyczyniają się do edukacji społeczeństwa – mówi Ewelina Słowińska, mama Saszy, aktywistka fundacji Trans-Fuzja.

Mateusz Witczak
12.04.2021
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną