Ludzie i style

FOMO Sapiens

Jesteśmy fomersami

Poszukiwanie i zdobywanie informacji stanowi dla fomersów wartość – i właśnie dlatego sięgają po media społecznościowe. Poszukiwanie i zdobywanie informacji stanowi dla fomersów wartość – i właśnie dlatego sięgają po media społecznościowe. Mirosław Gryń / Polityka
Badania potwierdzają, że Polacy boją się odłączyć. Jesteśmy fomersami.
Media społecznościowe, z których korzysta dziś 80 proc. Polaków, pozwalają się przyjrzeć temu, jak FOMO oddziałuje na ludzi.Mirosław Gryń/Polityka Media społecznościowe, z których korzysta dziś 80 proc. Polaków, pozwalają się przyjrzeć temu, jak FOMO oddziałuje na ludzi.

W jednym z odcinków serialu „Black Mirror” bohaterowie budują swoje relacje z innymi, dostając od nich noty w aplikacji, która wpływa na ich życie, samoocenę i nie pozwala się im oderwać od ekranów smartfonów. Fantazja? Według badań „Polacy a lęk przed odłączeniem”, zrealizowanych przez naukowców z Uniwersytetu Warszawskiego, bycie pozbawionym smartfona budzi niepokój co trzeciego Polaka, który na co dzień korzysta z internetu. FOMO – Fear of Missing Out, czyli strach przed odłączeniem, strach przed tym, że przegapimy coś, czym właśnie żyją inni – to znak czasów.

Polityka 3.2019 (3194) z dnia 15.01.2019; Ludzie i style; s. 67
Oryginalny tytuł tekstu: "FOMO Sapiens"

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Ja My Oni

Jak komunikować swoje potrzeby

Jak wyrazić swoje potrzeby, aby inni je uwzględniali.

Anna Dąbrowska, Anna Dobrowolska
06.02.2018