Ludzie i style

Globalne ociemnienie

Nowa technologia nas cofa

Jesteśmy zdani na łaskę tych kilku technologicznych gigantów, którzy decydują o informacjach, jakie do nas docierają i w dużym stopniu kształtują to, jak odpowiadamy. Jesteśmy zdani na łaskę tych kilku technologicznych gigantów, którzy decydują o informacjach, jakie do nas docierają i w dużym stopniu kształtują to, jak odpowiadamy. Mirosław Gryń / Polityka
Nowe technologie miały służyć rozwojowi ludzkości, tymczasem uzależniają nas, zwracają przeciw sobie i pchają w objęcia trolli. Jak temu zaradzić? Trzech technologicznych guru ma odpowiedzi.
„Wielkie koncerny technologiczne zrobiły z uzależnienia swój model biznesowy” – mówi senator Josh Hawley.Mirosław Gryń/Polityka „Wielkie koncerny technologiczne zrobiły z uzależnienia swój model biznesowy” – mówi senator Josh Hawley.

„Nasze życia spętane są przez powiadomienia, e-maile, media społecznościowe. Tracimy zdolność do bycia naprawdę obecnym. Do prawdziwego słuchania. Wreszcie do prawdziwego myślenia” – diagnozuje w swojej nowej książce Rob Walker, dziennikarz i wykładowca, który w serwisie Lifehacker od kilku lat radzi, jak się odnaleźć w świecie wszechobecnej technologii. Za tytułem „The Art of Noticing”, czyli „Sztuka uwagi” lub bardziej dosłownie „Sztuka zauważania”, nie kryje się obietnica oderwania nas od nieszczęsnych smartfonów.

Polityka 39.2019 (3229) z dnia 24.09.2019; Ludzie i style; s. 74
Oryginalny tytuł tekstu: "Globalne ociemnienie"

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Ja My Oni

Jak komunikować swoje potrzeby

Jak wyrazić swoje potrzeby, aby inni je uwzględniali.

Anna Dąbrowska, Anna Dobrowolska
06.02.2018