Ludzie i style

Słodkim w oczy

Dubajska czekolada: hit sieci, zmora dietetyków. Tego nie da się odzobaczyć

Dubajska czekolada Dubajska czekolada Shutterstock
Dubajska czekolada, upiornie słodka i droga, to nowy hit social mediów i zmora dietetyków.

Są takie rytuały, do których przyznajemy się tylko w zaufanym gronie. Jednym z nich jest sposób jedzenia słodyczy – dajmy na to, wafelków, ptasiego mleczka, delicji. W dobie social mediów z takich tajnych, a czasem wstydliwych rytuałów robi się reżyserowany show, obliczony na masowy poklask. Najnowszy trend dotyczy publicznego chrupania tzw. czekolady z Dubaju, czyli mlecznej nadziewanej kremem pistacjowym i orientalną kunafą. Po obejrzeniu, i braku możliwości odzobaczenia, kilku takich filmików na TikToku można zauważyć, że scenariusz tych etiud jest dość powtarzalny. Pokazujesz torbę z czekoladą. Pokazujesz tabliczkę, informujesz, że jest ciężka i droga (oryginalna – o czym za chwilę – czekolada chodzi za stówkę). Stukasz długimi paznokciami w opakowanie. Rozszarpujesz opakowanie. Stukasz paznokciami w tabliczkę, komentujesz kolor wzorków na skorupce. I tutaj są dwie opcje: odgryzienie rogu lub przełamanie czekolady na pół, aby kremowo-chrupkie nadzienie mogło filmowo wypłynąć. Czas na gryz. Znowu paznokcie. I wreszcie: ocena.

Zwykle nasi śmiałkowie donoszą, że czekolada jest słodka, bardzo słodka lub ulepkowa. I takie filmy oglądają tysiące, a nawet miliony – tak, nie jest to pomyłka – obserwatorów. Nawet jeśli odliczymy przypadkowy scrolling, także nabijający licznik na TikToku, to liczby są imponujące. A inwestycja w upiornie drogą tabliczkę się zwraca. Wśród popularnych filmików są też tzw. tutoriale, czyli instruktaże, jak taką czekoladę zrobić albo jak na tle oryginału, wymyślonego i zrobionego przez firmę małżeńską FIX, plasują się kopie, dostępne np. w dyskontach spożywczych.

Pierwsza wzorcowa „Dubai chocolate” powstała – zgodnie z nazwą – w Dubaju, ochrzczonym najbardziej instagramowym, szczęśliwym i pozytywnym miastem świata.

Polityka 6.2025 (3501) z dnia 04.02.2025; Ludzie i Style; s. 94
Oryginalny tytuł tekstu: "Słodkim w oczy"
Reklama