Daniel Dennett o wzmożeniu wokół religii i polityki oraz o życiu

Spowiedź Belzebuba
Rozmowa z Danielem C. Dennettem z Tufts University, filozofem ­kognitywistą, o religii, intuicji i technologiach w czasach postprawdy.
„Sam fakt, że życie jest możliwe, jest przejmujący. Brak życia po śmierci czyni życie doczesne cennym”.
Beata Zawrzel/Reporter

„Sam fakt, że życie jest możliwe, jest przejmujący. Brak życia po śmierci czyni życie doczesne cennym”.

Pierwsza w Polsce wizyta pierwszego na świecie filozofa umysłu Daniela C. Dennetta wywołała ogromne zainteresowanie publiczności i specyficzne zainteresowanie władz. Przed wykładem Dennetta na Uniwersytecie Jagiellońskim małopolska kurator oświaty Barbara Nowak (w końcu urzędniczka państwowa) na Twitterze nazwała rzecz po imieniu: „Czy #UJ otworzy gościnne podwoje przed Belzebubem, bo przecież to on wie o piekle najwięcej?”.

Czytelnicy POLITYKI doskonale znają tego myśliciela, uważanego powszechnie za jednego z najwybitniejszych, jeśli nie najwybitniejszego współczesnego filozofa badającego procesy poznania i rozumienia.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj