„Polityka”. Dajemy pełny obraz.

Czytaj, słuchaj, odkrywaj świat!

SUBSKRYBUJ

Kolorowe i nie za mądre

Kolorowe i nie za mądre. Nowinki o... dinozaurach

Microraptor Microraptor AFP / EAST NEWS
Czy dinozaury były w paski? Jak szybko biegały? Czy potrafiłyby przegryźć samochód? Na te pytania odpowiada prof. Michael Benton, paleontolog i autor książki „Dinozaury odkryte na nowo”.
AnchiornisAFP/EAST NEWS Anchiornis

WOJCIECH MIKOŁUSZKO: – W swojej nowej książce napisał pan: „W ciągu ostatnich 40 lat byliśmy świadkami metamorfozy paleontologii – stopniowo stawała się ona nauką”. Czym więc była paleontologia wcześniej?
MICHAEL BENTON: – Oczywiście nauką, ale nie w znaczeniu nauk przyrodniczych, których hipotezy muszą być testowalne. Chemicy czy fizycy mogli pójść do laboratorium, by przeprowadzić eksperyment, który potem potrafili powtórzyć. W paleontologii to nie było możliwe.

Polityka 33.2020 (3274) z dnia 11.08.2020; Nauka i cywilizacja; s. 51
Oryginalny tytuł tekstu: "Kolorowe i nie za mądre"

Zaszczepieni też chorują. Dlaczego trzecia dawka jest niezbędna?

Coraz więcej osób wątpi w szczepionki przeciwko covid, skoro nawet po trzech dawkach przytrafia im się zakażenie. Czy zatem decyzję o szczepieniu przypominającym lepiej odłożyć do czasu, aż pojawią się skuteczniejsze preparaty?

Paweł Walewski