Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Rynek

Hydrozagadka

Drugie dno butelki z wodą

tracyshaun / Flickr CC by SA
Co kryją butelki z wodą? Przede wszystkim zysk dla producenta.
Produkcja wody butelkowanej w Polsce 2004 - 2009Polityka Produkcja wody butelkowanej w Polsce 2004 - 2009

W tym sezonie najmodniejszym damskim dodatkiem jest butla z wodą. Niegazowaną oczywiście. Wielka, półtoralitrowa. Wszyscy powinni ją widzieć. Trochę to niewygodne, ale w przypadku mody wygoda nie ma znaczenia. Ważne, by regularnie popijać dwa, trzy łyki. Koniecznie prosto z butelki! To styl wylansowany przez Paris Hilton i słynne modelki. Bo woda to podstawa. Kolorowe magazyny przekonują: „woda sprzyja urodzie”, „to najlepszy kosmetyk”, „odmładza i odchudza”. Współczesna kultura wpoiła przekonanie, że trzeba się nieustannie nawadniać od zewnątrz i od wewnątrz.

W 2009 r. mieszkańcy UE wypili ponad 52 mld litrów wody butelkowanej. Woda wyprzedziła już (jeśli chodzi o litry) inne rodzaje napojów bezalkoholowych – cole, fanty, oranżady, napoje i soki. Polacy mają w tym niemały udział: w ubiegłym roku wypiliśmy 2,3 mld litrów wody. Niektóre statystyki mówią nawet o 2,8 mld litrów (różnica wynika z wątpliwości dotyczących kwalifikacji wód smakowych oraz szacunków rynku wody w galonowych zbiornikach). To 8,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Wydaliśmy na wodę 3,1 mld zł. Jesteśmy szóstym rynkiem butelkowanych napojów w Europie.

Ile wody w wodzie

– Statystyczny Polak pije zaledwie szklankę wody butelkowanej dziennie. Polski rynek ma więc jeszcze duży potencjał wzrostu – przekonuje Wojciech Rutkowski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej Przemysł Rozlewniczy. Dodaje, że Polska ma też znakomite warunki geologiczne do produkcji wód. Zwłaszcza południe kraju obfituje w cenne ujęcia wód mineralnych i źródlanych wykorzystywane przez przemysł rozlewniczy.

Polityka 32.2010 (2768) z dnia 07.08.2010; Rynek; s. 40
Oryginalny tytuł tekstu: "Hydrozagadka"
Reklama