Gdy koniunktura na lokalnym rynku się pogarsza, szansą na rozwój firm staje się eksport. Jednak nadal część firm nie decyduje się na zagraniczną ekspansję w obawie przed niesolidnymi kontrahentami czy też nieprzewidywalnymi wahaniami kursów walut. Zapewne ich szefowie nie wiedzą, że istnieją sposoby zmniejszenia ryzyka w handlu z zagranicą.
Mimo trwającego w wielu krajach kryzysu polskie firmy wciąż zwiększają obroty z zagranicą. W ubiegłym roku eksport z Polski, liczony w złotówkach, wzrósł o prawie 7 proc., a import zwiększył się o 2,4 proc. W trudnych czasach szukanie partnerów w innych państwach może okazać się dobrą receptą na spadek popytu w Polsce. Jednak handel zagraniczny niesie ze sobą także różne zagrożenia. Dotyczą one nie tylko kondycji finansowej kontrahenta, ale również sytuacji gospodarczej innego państwa czy stabilności instytucji finansowych, które obsługują odbiorcę towarów.
Polityka
11.2013
(2899) z dnia 12.03.2013;
Akcja partnerska BNP Paribas;
s. 40
Oryginalny tytuł tekstu: "Bezpiecznie przez granice"