Kurierzy rosną w siłę

Czas paczek
W internecie kupujemy coraz więcej. Dzięki temu rozwija się branża kurierska i pocztowa. O rynek z zachodnimi graczami skuteczniej zaczęła walczyć Poczta Polska, która stara się odzyskać stracony teren.
W ub.r. transakcje między przedsiębiorstwami dokonane przez internet stanowiły w Polsce 6 proc. (o wartości 120 mld zł), podczas gdy w USA ten wskaźnik sięga już 30 proc.
Frank Rumpenhorst/DPA/PAP

W ub.r. transakcje między przedsiębiorstwami dokonane przez internet stanowiły w Polsce 6 proc. (o wartości 120 mld zł), podczas gdy w USA ten wskaźnik sięga już 30 proc.

Przychody firm kurierskich i pocztowych rosną w tempie 10 proc. rocznie. W 2013 r. wyniosły już 6 mld zł – przypomina Grzegorz Szyszka, dyrektor Instytutu Logistyki i Magazynowania. Co ważne, rośnie nie tylko rynek przesyłek do klientów indywidualnych, ale także między przedsiębiorstwami. Jak podaje GUS, w 2013 r. już 95 proc. polskich firm miało dostęp do internetu.

W ub.r. transakcje między przedsiębiorstwami dokonane przez internet stanowiły w Polsce 6 proc. (o wartości 120 mld zł), podczas gdy w USA ten wskaźnik sięga już 30 proc.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj