Co polscy eksporterzy powinni wiedzieć o chińskich konsumentach

Bubel nie dla Chińczyka
Polscy przedsiębiorcy wciąż nieśmiało pukają do bram Pekinu i ciągle dalecy są od zrozumienia chińskiego konsumenta oraz jego potrzeb. A szkoda.
ALY SONG/Reuters

Przeciętny chiński konsument zaliczany do klasy średniej znacznie różni się od typowego europejskiego kupującego. Ta grupa klientów to aż 400 mln osób. Podejście mieszkańców Chin do pieniędzy jest dość odmienne w porównaniu do, chociażby, Japończyków. Przeprowadzone badania wskazują, że przeciętny mieszkaniec Państwa Środka bardziej od innych społeczeństw azjatyckich utożsamia czynność wydawania pieniędzy z zaspokajaniem swoich potrzeb rozrywki.

Oczywiście pieniądz traktowany jest głównie jako sposób realizacji zamierzonych celów, jednak uszczęśliwianie się przy pomocy zakupów posiada niewiele mniejsze znaczenie.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną