Rynek

Koncert życzeń

Kuriozalna kampania referendalna

Spot reklamowo-referendalny „Przedsiębiorcy z Podlasia” Spot reklamowo-referendalny „Przedsiębiorcy z Podlasia” Getty Images, East News
Kampania przed referendum dostarczyła kolejnych dowodów na to, że Polak potrafi: wypromować się za publiczne pieniądze i jeszcze trochę zarobić.
Spot nagłaśniający działalność Fundacji Akademii Promocji Dzieci.Getty Images, East News Spot nagłaśniający działalność Fundacji Akademii Promocji Dzieci.

Przez dwa tygodnie kampanii, aż do ciszy wyborczej, w telewizji publicznej (TVP 1, TVP 2, TVP Polonia i w oddziałach regionalnych – łącznie 25 godzin) oraz Polskim Radiu (na antenach głównych i regionalnych – 30 godzin) emitowane są bezpłatne spoty referendalne. Czas antenowy dostały od PKW 133 stowarzyszenia, fundacje, organizacje społeczne i partie polityczne, ale z telewizyjnego skorzystać chciało 74 z nich, z radiowego 40. – Wiele nie skorzystało z niego, ale też mają prawo obsadzić komisje wyborcze i na tym głównie im zależało – słyszymy w PKW.

Polityka 36.2015 (3025) z dnia 01.09.2015; Temat Tygodnia; s. 13
Oryginalny tytuł tekstu: "Koncert życzeń"

Czytaj także

Świat

NIEMCY: Berlin ciągnie do Moskwy

Osiem dekad po pakcie Ribbentrop-Mołotow w Niemczech rośnie presja na kolejną odwilż w relacjach z Rosją. Działania polskiego rządu raczej nie studzą tego zapału.

Adam Krzemiński
02.09.2019