Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Rynek

Misie pociągną auta

Jaki samochód będzie najlepszy dla przedsiębiorcy?

Nabywcy nowych aut coraz częściej wybierają luksusowe marki, w latach 2004–14 ich sprzedaż w Polsce wzrosła czterokrotnie – do 31 tys. samochodów. Nabywcy nowych aut coraz częściej wybierają luksusowe marki, w latach 2004–14 ich sprzedaż w Polsce wzrosła czterokrotnie – do 31 tys. samochodów. Shaun Lowe / Getty Images
Koncerny motoryzacyjne dostrzegły, że to mali i średni przedsiębiorcy stali się ich najważniejszym klientem. Firmy natomiast uczą się obniżać całkowite koszty użytkowania samochodu.
Wnętrze Audi Q7Audi Wnętrze Audi Q7

Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, podkreśla, że w 2014 r. udział samochodów firmowych w sprzedaży nowych aut przekroczył 60 proc. W 2000 r. był 12-krotnie mniejszy! Samar wyliczył, że najpopularniejsze są zakupy do trzech samochodów przez jednego klienta. Zatem to małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP, zwane żartobliwie misiami) stają się coraz ważniejszym odbiorcą nowych osobowych aut.

– W Polsce jest coraz więcej indywidualnych klientów kupujących auto na regon. Te pojazdy są bogato wyposażone, znacznie lepiej niż w Niemczech – twierdzi Tomasz Tonder, rzecznik marki Volkswagen. W Niemczech auta tej marki sprzedawane są w wyposażeniu Trendline, natomiast w Polsce – Highline. – Nowa generacja passata ma w podstawowej wersji halogeny, ale takiego egzemplarza jeszcze nie sprzedaliśmy. Klienci zamawiają wyłącznie wersje z diodami świetlnymi – zapewnia Tonder.

Także w Audi, które większość aut sprzedaje na regon, widoczny jest wzrost zainteresowania dobrze wyposażonymi samochodami. Przedsiębiorcy wybierają wersje o indywidualnie przygotowanym wyposażeniu, według oferty Audi Exclusive.

W 2014 r. Polska zajęła trzecie miejsce na świecie za Dubajem i Chinami pod względem wielkości wydatków na wyposażenie Individual w przeliczeniu na samochód. – Klienci cenią sobie unikalny wygląd wnętrza i samochodu – przekonuje rzecznik Audi Leszek Kempiński. Kupujący audi chętnie korzystają także z dodatkowego wyposażenia i pod tym względem w przeliczeniu na samochód Polska jest na drugim miejscu w Europie za Wielką Brytanią.

Nabywcy nowych aut coraz częściej wybierają też luksusowe marki, w latach 2004–14 ich sprzedaż w Polsce wzrosła czterokrotnie – do 31 tys.

Polityka 40.2015 (3029) z dnia 29.09.2015; Informator: transport, logistyka, spedycja; s. 48
Oryginalny tytuł tekstu: "Misie pociągną auta"
Reklama