Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, podkreśla, że w 2014 r. udział samochodów firmowych w sprzedaży nowych aut przekroczył 60 proc. W 2000 r. był 12-krotnie mniejszy! Samar wyliczył, że najpopularniejsze są zakupy do trzech samochodów przez jednego klienta. Zatem to małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP, zwane żartobliwie misiami) stają się coraz ważniejszym odbiorcą nowych osobowych aut.
– W Polsce jest coraz więcej indywidualnych klientów kupujących auto na regon. Te pojazdy są bogato wyposażone, znacznie lepiej niż w Niemczech – twierdzi Tomasz Tonder, rzecznik marki Volkswagen. W Niemczech auta tej marki sprzedawane są w wyposażeniu Trendline, natomiast w Polsce – Highline. – Nowa generacja passata ma w podstawowej wersji halogeny, ale takiego egzemplarza jeszcze nie sprzedaliśmy. Klienci zamawiają wyłącznie wersje z diodami świetlnymi – zapewnia Tonder.
Także w Audi, które większość aut sprzedaje na regon, widoczny jest wzrost zainteresowania dobrze wyposażonymi samochodami. Przedsiębiorcy wybierają wersje o indywidualnie przygotowanym wyposażeniu, według oferty Audi Exclusive.
W 2014 r. Polska zajęła trzecie miejsce na świecie za Dubajem i Chinami pod względem wielkości wydatków na wyposażenie Individual w przeliczeniu na samochód. – Klienci cenią sobie unikalny wygląd wnętrza i samochodu – przekonuje rzecznik Audi Leszek Kempiński. Kupujący audi chętnie korzystają także z dodatkowego wyposażenia i pod tym względem w przeliczeniu na samochód Polska jest na drugim miejscu w Europie za Wielką Brytanią.
Nabywcy nowych aut coraz częściej wybierają też luksusowe marki, w latach 2004–14 ich sprzedaż w Polsce wzrosła czterokrotnie – do 31 tys.