Rynek

Na poczcie będzie można płacić kartą. Lepiej późno niż wcale

PROfrankieleon / Flickr CC by 2.0
PKO BP i eService wygrały przetarg Poczty Polskiej i zainstalują w jej placówkach 8,5 tys. terminali płatniczych.

Jak ustaliła „Rzeczpospolita”, Poczta Polska rozstrzygnęła wart 12 mln zł przetarg na dostawę terminali płatniczych. Terminale POS mają zostać zainstalowane we wszystkich placówkach Poczty Polskiej do 30 czerwca.

Dotychczas za usługi pocztowe zawsze trzeba było płacić gotówką. Jedynym rozwiązaniem dla osób, które wybrały się na pocztę wyłącznie z kartami płatniczymi, były terminale działające na zasadzie cashback – kartą można było w okienku wypłacić określoną kwotę i dopiero potem gotówką uregulować należność.

Jednak korzystać z takiej możliwości można w zaledwie co trzeciej placówce Poczty Polskiej.

Z nowych terminali płatniczych będzie można korzystać już w marcu i kwietniu – na przełomie tych miesięcy planowany jest pilotaż w 200 placówkach. Przy użyciu kart będzie można także opłacać rachunki za prąd czy gaz (na szczęście bez limitów kwotowych), podatki, a także doładować telefony komórkowe. 

Krok do przyszłości

Na terminale płatnicze klienci Poczta Polska czekali długo. Pierwsze testy pilotażowe płatności bezgotówkowych zostały przeprowadzone już w 2013 roku, a potem w 2014 roku, lecz nie wypadły one pomyślnie.

Wśród kolejnych planów Poczty jest uzbrojenie listonoszy w mPosy, czyli mobilne urządzenia do przyjmowania płatności kartami. Koszt takiego przedsięwzięcia – a Poczta Polska zatrudnia ok. 25 tys. listonoszy – wyniósłby 15 mln zł.

Reklama

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Niezbędnik

Small talk zaczął być źródłem stresu

Dr Marzena Cypryańska-Nezlek o tym, dlaczego pogawędka o pogodzie straciła miłą neutralność i zaczęła wywoływać napięcie.

Katarzyna Kazimierowska
07.07.2020
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną