Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Rynek

Dlaczego start-upy bankrutują? Bo nie zadają sobie tych pięciu pytań

Pięć pytań, które pozwolą poznać źródło problemu.

Start-upy: młode, energiczne i szybko rozwijające się firmy powinny już dawno zawojować światowe rynki. Jednak nie zawsze tak się dzieje. Dlaczego? Doświadczony przedsiębiorca Tom Schryver postanowił dotrzeć do sedna problemu, używając niezawodnej metody „5W”, autorstwa twórcy koncernu motoryzacyjnego Toyota, Sakichiego Toyody. Do jakich wniosków doszedł Schryver? Odpowiedź jest zaskakująca…

„5W” jest jedną z metod wnioskowania pozwalających na wykrycie przyczyn problemów. Polega ona na ciągłym zadawaniu pytania „dlaczego” aż do momentu uzyskania ostatecznej odpowiedzi. Metoda umożliwia dojście do źródła zakłóceń, gruntowne zbadanie przyczyn i skupienie się na skutecznym rozwiązaniu. Zatem dlaczego start-upy upadają?

Dlaczego start-upy upadają? Najprostszy powód jest taki, że zaczyna im brakować pieniędzy. Z tego powodu nie mogą inwestować w rozwiązania, które mogłyby im zapewnić dalszy rozwój. Co ważniejsze, brak pieniędzy skutkuje problemami z wypłatami.

Smarterpix/PantherMediaDzieci i pieniądze 3

Dlaczego start-upom brakuje pieniędzy? Finansowanie takich projektów odbywa się zazwyczaj z jednego z dwóch źródeł. Młoda firma albo dostaje pieniądze z dotacji państwowych, albo korzysta z pomocy inwestorów prywatnych. W obu przypadkach inwestorzy odmawiają finansowania, jeżeli nie widzą wyraźnych oznak zainteresowania klientów sprzedawanym produktem.

Smarterpix/PantherMediaDzieci i pieniądze 1

Dlaczego klienci nie interesują się produktem? Ponieważ produkt nie znalazł odpowiedniej niszy na rynku. Konsumenci muszą uznać, że oferowany im produkt rozwiązuje ich codzienne problemy i że jest im potrzebny.

Idealną sytuacją jest ta, kiedy grupa docelowa, której chcemy oferować produkt, jest duża i ciągle się powiększa, a korzyści, które można czerpać z korzystania z nowego rozwiązania, są jasno wyartykułowane i skierowane do odpowiednich osób.

Reklama