Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 11,90 zł!

Subskrybuj
Rynek

Dostawcze szyte na miarę

Samochody dostawcze dostosowane do każdych wymagań

Nabywcy zainteresowani są coraz lepszym wyposażeniem samochodów, które są niezbędne w ich codziennej pracy. Nabywcy zainteresowani są coraz lepszym wyposażeniem samochodów, które są niezbędne w ich codziennej pracy. Manu Agah
Od początku tego roku przedsiębiorcy kupili już ponad 7 tys. nowych samochodów dostawczych. Potrzeba ich coraz więcej, skoro rośnie zarówno konsumpcja, jak i inwestycje mieszkaniowe Polaków.
W 2017 r. klienci wyleasingowali 44,3 tys. samochodów dostawczych wartości blisko 5 mld zł, o 6,5 proc. więcej niż w 2016 r.kaczor58/PantherMedia W 2017 r. klienci wyleasingowali 44,3 tys. samochodów dostawczych wartości blisko 5 mld zł, o 6,5 proc. więcej niż w 2016 r.

Na rynku przybywa nowo zarejestrowanych samochodów użytkowych – specjalizowanych, posiadających nadwozia przystosowane do przewożenia różnych ładunków. Coraz popularniejsze są: food trucki, małe chłodnie, pomoc drogowa, furgony z półkami, schowkami i kotwami do mocowania towarów, wykonanymi dokładnie według życzeń klienta.

Tylko w pierwszych dwóch miesiącach tego roku ich sprzedaż wzrosła niemal o 14 proc. w stosunku do takiego samego okresu roku ubiegłego. Zdaniem ekspertów branży motoryzacyjnej zapowiada się utrzymanie dobrej passy z poprzedniego 2017 r., gdy zarejestrowanych zostało 61 tys. aut. Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że był to wynik lepszy niż w przedkryzysowym 2008 r., kiedy zarejestrowano w Polsce 56,9 tys. samochodów dostawczych.

Skąd biorą się tak optymistyczne perspektywy na ten rok? Budownictwo przeżywa okres rozwoju. Aż 44 proc. przedstawicieli branży budowlanej spodziewa się w tym roku wzrostu sprzedaży – wynika z tegorocznych badań firmy leasingowej EFL. To najwyższy odczyt Barometru EFL od trzech lat.

Klienci cenią specjalizację

Poza rosnącym popytem krajowym importerzy aut zauważają coraz większą specjalizację rejestrowanych samochodów. – W 2017 r. udział podwozi i specjalistycznych zabudów wzrósł w stosunku do roku poprzedniego i spodziewamy się, że ten trend będzie się utrzymywał – zaznacza Janusz Ellert, odpowiedzialny za sprzedaż użytkowych fiatów.

Także wśród modeli Renault ten największy, Master, kupowany jest zazwyczaj w pojemnych wersjach. – Najczęściej sprzedawany jest długi furgon z podwyższonym dachem i klimatyzacją o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 t w dwóch odmianach mocy: 170 KM i 130 KM – wymienia Janusz Chodyła, rzecznik marki Renault w Polsce.

Polityka 12.2018 (3153) z dnia 20.03.2018; Transport, spedycja, logistyka; s. 42
Oryginalny tytuł tekstu: "Dostawcze szyte na miarę"
Reklama