O kontrolę nad siecią handlową Spar toczy się bezwzględna wojna polsko-holendersko-południowoafrykańska. W tle jest sprawa przejęcia sklepów Piotr i Paweł. A także osobiste żale.
Do niedawna Spar niczym specjalnym na polskim rynku się nie wyróżniał. Średniej wielkości sieć 250 sklepów, przede wszystkim supermarketów, zlokalizowanych głównie w Polsce południowej i zachodniej. Wszystkie działają na zasadach franczyzy, czyli prowadzą je indywidualni przedsiębiorcy, którzy mają zgodę spółki Spar Polska na używanie wspólnej nazwy i logo, a także umowy ściśle regulujące wygląd sklepów i ich asortyment. Natomiast Spar Polska, należąca do grupy handlowej Bać-Pol, zarządzanej przez Leszka Bacia, miała od 2010 r.
Polityka
26.2019
(3216) z dnia 25.06.2019;
Rynek;
s. 43
Oryginalny tytuł tekstu: "Sparing na ostro"