Piszemy o wszystkim, co ważne

Codziennie coś nowego. Bądź w centrum wydarzeń.

Subskrybuj
Rynek

Sparing na ostro

Batalia Spar kontra Spar

W polskim handlu przejęcia i zmiany partnerów to niemal rutyna, ale zazwyczaj wszystko odbywa się pokojowo. W polskim handlu przejęcia i zmiany partnerów to niemal rutyna, ale zazwyczaj wszystko odbywa się pokojowo. Igor Morski
O kontrolę nad siecią handlową Spar toczy się bezwzględna wojna polsko-holendersko-południowoafrykańska. W tle jest sprawa przejęcia sklepów Piotr i Paweł. A także osobiste żale.
Sądowa walka o prawa do marki Spar w naszym kraju może potrwać miesiące, a nawet lata.Mikhail Pochuyev/TASS/Forum Sądowa walka o prawa do marki Spar w naszym kraju może potrwać miesiące, a nawet lata.

Do niedawna Spar niczym specjalnym na polskim rynku się nie wyróżniał. Średniej wielkości sieć 250 sklepów, przede wszystkim supermarketów, zlokalizowanych głównie w Polsce południowej i zachodniej. Wszystkie działają na zasadach franczyzy, czyli prowadzą je indywidualni przedsiębiorcy, którzy mają zgodę spółki Spar Polska na używanie wspólnej nazwy i logo, a także umowy ściśle regulujące wygląd sklepów i ich asortyment. Natomiast Spar Polska, należąca do grupy handlowej Bać-Pol, zarządzanej przez Leszka Bacia, miała od 2010 r.

Polityka 26.2019 (3216) z dnia 25.06.2019; Rynek; s. 43
Oryginalny tytuł tekstu: "Sparing na ostro"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Dołączam

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >