Rynek

Ale gafa

Ale gafa z tą GAFĄ. Dlaczego Polska wycofuje się z podatku cyfrowego?

USA ostro broni interesów własnych firm, a zarazem własnego budżetu. USA ostro broni interesów własnych firm, a zarazem własnego budżetu. Getty Images
Ze strachu przed Amerykanami rezygnujemy z opodatkowania internetowych gigantów i czekamy na międzynarodowe porozumienie. Nie będzie o nie łatwo, skoro gra toczy się o wielkie pieniądze.
Mike Pence podczas wizyty w Warszawie serdecznie podziękował naszemu krajowi za wycofanie się z planów opodatkowania sektora nowych technologii.Adam Chełstowski/Forum Mike Pence podczas wizyty w Warszawie serdecznie podziękował naszemu krajowi za wycofanie się z planów opodatkowania sektora nowych technologii.

Wieloletni Plan Finansowy Państwa na lata 2019–22: już sama nazwa odstrasza od czytania. A jednak w tym monstrualnym dokumencie, przyjętym przez rząd w kwietniu tego roku, można znaleźć wiele ciekawych informacji. Jedna z nich dotyczyła zapowiadanego w marcu br. przez premiera Morawieckiego podatku cyfrowego, czyli specjalnej daniny pobieranej od największych firm technologicznych działających w Polsce, takich jak Facebook czy Alphabet (właściciel Google). Szef rządu obiecywał, że cyfrowi giganci zaczną wreszcie płacić w Polsce takie podatki, jak powinni.

Polityka 37.2019 (3227) z dnia 10.09.2019; Rynek; s. 40
Oryginalny tytuł tekstu: "Ale gafa"

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Społeczeństwo

Dr Joanna Wardzała o pokoleniu 20-latków odrzucających konsumpcyjny styl życia rodziców

Rozmowa z dr Joanną Wardzałą, socjolożką i badaczką zachowań konsumpcyjnych, o tym, dlaczego dzisiaj młodzi ludzie nie chcą kupować i gromadzić dóbr.

Joanna Podgórska
12.11.2019