Rynek

W Kościele zmienia się klimat

Siostra Alessandra Smerilli z Watykanu o tym, jak wierzyć, by żyć w zgodzie z naturą

Siostra Alessandra Smerilli Siostra Alessandra Smerilli De Giglio/Fotogramma/Ropi/Zuma Press / Forum
Siostra Alessandra Smerilli (FMA), profesor ekonomii politycznej, pierwsza kobieta w Papieskiej Komisji Państwa Watykańskiego, sprawującej w imieniu papieża władzę ustawodawczą, o tym, dlaczego Kościół bardziej interesuje się seksem niż środowiskiem.
„Musimy mówić o ekologicznych wartościach. Nie tylko o grzechach ekologicznych. Może, zaczynając rozmowę od wartości, jaką jest dla nas zdrowe środowisko, łatwiej zrozumiemy zło grzechów przeciw środowisku”.Eric Lafforgue/Art in All of Us/Getty Images „Musimy mówić o ekologicznych wartościach. Nie tylko o grzechach ekologicznych. Może, zaczynając rozmowę od wartości, jaką jest dla nas zdrowe środowisko, łatwiej zrozumiemy zło grzechów przeciw środowisku”.

JACEK ŻAKOWSKI: – Czy Franciszek lubi rynek?
ALESSANDRA SMERILLI: – Rynek to narzędzie. Gdy się go dobrze używa, zasługuje, by go lubić. Jak się go źle używa – to nie.

Papieżowi podoba się rynek używany tak jak teraz?
Jedne z pierwszych słów papieża Franciszka o rynku dotyczyły gospodarki, która zabija i zaśmieca świat.

W jakim sensie gospodarka zabija?
To są słowa papieża. Nie moje.

Siostra się z nimi nie zgadza?

Polityka 51.2019 (3241) z dnia 17.12.2019; Rozmowa na Święta; s. 20
Oryginalny tytuł tekstu: "W Kościele zmienia się klimat"

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Kultura

„Motel Polska”, czyli perwersyjna propaganda PiS

O nie, „Motel Polska” to nie jest produkcja żenująca. Nie jest obciachem, popisem złego gustu i amatorszczyzny. To produkt jak najbardziej przemyślany, diablo przewrotny i wyrachowany.

Jan Hartman
01.12.2020