Rynek

Gorące emocje (przy płaceniu)

Trudny rynek sportowych transmisji

Wszyscy konkurują o czas widza, a okazuje się, że spędza go przed ekranami coraz więcej. Wszyscy konkurują o czas widza, a okazuje się, że spędza go przed ekranami coraz więcej. Shutterstock
Rynek sportowych transmisji jest coraz bardziej podzielony i coraz mniej dostępny w otwartej telewizji. W tej biznesowej grze jest jeden przegrany: kibic.
Nasz rynek jest bardzo obiecujący: obecnie z subskrypcji korzysta co czwarte polskie gospodarstwo domowe, a optymistyczne szacunki zakładają, że do 2025 r. może ich być nawet 60 proc.Getty Images Nasz rynek jest bardzo obiecujący: obecnie z subskrypcji korzysta co czwarte polskie gospodarstwo domowe, a optymistyczne szacunki zakładają, że do 2025 r. może ich być nawet 60 proc.

Za zmianami w sportowej ramówce telewizyjnej trudno nadążyć. Prawa do transmisji co rusz przechodzą z rąk do rąk. Weźmy piłkę nożną. Ligę Mistrzów pokazuje Polsat, rodzimą Ekstraklasę oraz ligę angielską Canal+, który posiada również w swoim pakiecie ligi hiszpańską oraz francuską, ale te dwie ostatnie do spółki ze stacją Eleven, która z kolei ma wyłączność na pokazywanie spotkań ligi włoskiej. Mecze niemieckiej Bundesligi oraz wszystkie spotkania Ligi Europy można zobaczyć wyłącznie na platformie streamingowej Viaplay – nowym graczu na polskim rynku, który wszedł z rozmachem i przelicytował w wyścigu o angielską Premiership odwiecznego posiadacza praw, czyli Canal+.

Polityka 41.2021 (3333) z dnia 05.10.2021; Rynek; s. 43
Oryginalny tytuł tekstu: "Gorące emocje (przy płaceniu)"
Reklama

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Kultura

Październik 2021: najciekawsze książki dla młodszych czytelników

Jak co miesiąc wybieramy książki mądre, ciekawe i estetycznie wydane. Dla najmłodszych czytelników.

Sebastian Frąckiewicz
23.10.2021