Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Rynek

Hipermarket, gatunek ginący. Carrefour Polska sprzedany

Cały oddział Carrefour Polska, od dawna wystawiony na sprzedaż, znalazł ostatecznie nabywcę. To fundusz inwestycyjny Mid Europa Partners. Cały oddział Carrefour Polska, od dawna wystawiony na sprzedaż, znalazł ostatecznie nabywcę. To fundusz inwestycyjny Mid Europa Partners. Eric Gaillard / Forum
Wyjście z Polski Carrefoura to już przedostatni akt wielkiej przebudowy polskiego handlu. Ostatnim będzie sprzedaż najbardziej dziś kontrowersyjnej sieci Auchan. Kto chętny?

Według branżowego portalu Dlahandlu.pl cały oddział Carrefour Polska, od dawna wystawiony na sprzedaż, znalazł ostatecznie nabywcę. To fundusz inwestycyjny Mid Europa Partners, niegdyś właściciel Żabki, którą sprzedał innemu funduszowi. Mid Europa Partners nie jest zatem inwestorem branżowym, ale finansowym. Widocznie uznał, że polskie sklepy Carrefoura pozwolą mu zarobić, oczywiście po dokonaniu różnych zmian. A najważniejszą z nich jest zapewne ograniczenie liczby i powierzchni hipermarketów. Carrefour Polska to również wiele mniejszych punktów działających głównie na zasadach franczyzy pod marką Carrefour Express. Zapewne właśnie one będą podstawą sieci pod nowym zarządem. Duże sklepy z najlepszymi wynikami być może również przejdą na model franczyzowy, a reszta zostanie po prostu zlikwidowana.

Czytaj także: Czy franczyza ma dziś sens?

Dyskonty rosną w siłę

Na razie nie wiemy, co stanie się z samą marką Carrefour, ale pewnie zostanie zachowana, bo przecież jest dobrze rozpoznawalna. Francuski właściciel od dłuższego czasu ogranicza swoją zagraniczną działalność, koncentrując się na rodzimym rynku. Akurat polski oddział Carrefoura wypadał do tej pory nieźle na tle całej grupy, chociaż radził sobie znacznie gorzej niż rosnące u nas w siłę dyskonty na czele z Biedronką, Lidlem i Netto. To one nadają dziś ton polskiemu rynkowi handlowemu, a w pandemii jeszcze umocniły swoją pozycję. Wielkie hipermarkety już przed nią traciły na atrakcyjności, a teraz jeszcze więcej Polaków doszło do wniosku, że bez takich molochów można się obyć.

Reklama