Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty w okazyjnej cenie!

Subskrybuj
Rynek

Zjazd do zajezdni

Zjazd do zajezdni. Komunikacja miejska zwija się w całym kraju

W warszawskich Miejskich Zakładach Autobusowych pracuje dzisiaj 3,4 tys. kierowców, a praca czeka co najmniej na kolejnych stu. W warszawskich Miejskich Zakładach Autobusowych pracuje dzisiaj 3,4 tys. kierowców, a praca czeka co najmniej na kolejnych stu. Justyna Rojek / EAST NEWS
W czasach drogiego paliwa komunikacja miejska powinna się rozwijać. Tymczasem brakuje kierowców, a rachunki za prąd do tramwajów i elektrycznych autobusów rosną w zawrotnym tempie. Pomoc od rządu nie nadejdzie.
Na pomoc PiS samorządy nie powinny liczyć z prostego powodu. Partia we wszystkich miastach powyżej 100 tys. mieszkańców jest w opozycji.PantherMedia Na pomoc PiS samorządy nie powinny liczyć z prostego powodu. Partia we wszystkich miastach powyżej 100 tys. mieszkańców jest w opozycji.

Na początku września łódzkie tramwaje i autobusy miały pozostać w zajezdniach. Do strajku ostatecznie nie doszło, bo pracownicy wywalczyli podwyżkę pensji o ok. 340 zł miesięcznie. Komunikacja miejska nadal działa, ale to jedyna dobra wiadomość dla łódzkich pasażerów. Już od października zapłacą znacznie więcej za przejazdy, a to druga podwyżka w tym roku. W ciągu zaledwie kilku miesięcy bilet miesięczny, w Łodzi nazywany migawką, podrożeje z 96 do 140 zł, czyli o 46 proc. To zresztą i tak cena promocyjna, dostępna dla rozliczających podatki w tym mieście.

Polityka 39.2022 (3382) z dnia 20.09.2022; Rynek; s. 47
Oryginalny tytuł tekstu: "Zjazd do zajezdni"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Subskrybuję

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >