Na peerelowską nutę – nostalgia, zabawa, marketing

Smak na Peerel
Po 20 latach klientom zaczynają podobać się peerelowskie klimaty, oldskulowe knajpki i socrealistyczne gadżety.
Lokal Lotos na warszawskim Mokotowie był uznawany za kultowy, zanim stał się miejscem regularnych spotkań miłośników peerelowskich kryminałów.
Stanisław Ciok/Polityka

Lokal Lotos na warszawskim Mokotowie był uznawany za kultowy, zanim stał się miejscem regularnych spotkań miłośników peerelowskich kryminałów.

Prof. Roch Sulima, socjolog kultury, o trojakim stosunku Polaków do PRL:

W pierwszej grupie mamy ludzi starszych, autochtonów PRL – ich stosunek do minionej epoki nacechowany jest silnym resentymentem. Możemy tu mówić o postawach rewindykacyjnych.

Druga grupa to ci, którzy tęsknią za tym tylko, co było dla nich pozytywne. To nostalgia za fałszywym obliczem Peerelu, który w pamięci został upiększony. Jest tu także element tęsknoty za światem prostszym, może czarno-białym, ale bardziej poukładanym niż nasza płynna teraźniejszość.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną